Za zaključek šolskega leta

24. junij 2022

Dragi starši v naši devetletki,

naj vam bo naslednjih devet nasvetov v pomoč, v upanje in zaupanje, za vero, da bo vse v redu. Naj vam služi za začetke, za zaključke in za vse vmes.

  1. ŠOLA JE POMEMBNA, a ni vredna pogrizenih nohtov, razpraskane kože, želodčnih težav, mladih življenj. Zato previdno z izjavami, pritiski, sodbami, primerjavami in pričakovanji. Slaba ocena ne boli toliko, kot morda včasih naše pripombe, za katerimi se skriva zgolj ljubeča skrb in ljubezen do našega otroka.
  2. STRANSKI UČINKI devetih let šolanja se bodo pokazali kot otrokova samostojnost, razmišljanje s svojo glavo, reševanje težav, vzdržljivost, razvijanje interesov, pridobljena prijateljstva, sodelovanje, empatija, sprejemanje različnosti – le, če ne bomo preveč posegali v te njihove lekcije in jim kradli pomembnih izkušenj, ki jih potrebujejo za življenje.
  3. Pridobljene SOCIALNE VEŠČINE so bolj pomembne za življenje, kot nastanek magmatskih kamnin in definicija družine. Prilagodljivost, radovednost in osvojene navade bodo našim otrokom odprla več vrat kot vsi nepravilni glagoli. Vendar pa … bodo mogoče prav magmatske kamnine ali angleške besede odločilne pri izbiri poklicne poti. Tako pač je. Naučimo otroke, da bodo znali izluščiti bistvo in preživeti z odvečnim balastom. Oboje je del življenja.
  4. Bodimo otrokom DOBRI SOGOVORNIKI, NE NADZORNIKI. Naj postane računanje nekaj vsakdanjega, naj bodo podnebni pasovi stvar razgledanosti in naučimo se vsaj eno Prešernovo pesem, če že imamo zaradi njega prost dan. Pokažimo otroku smisel ocen. To je samo informacija. Ni vrednostni papir, ki določa, kdo je otrok. Če otrok dobi oceno tri, pomeni to dobro. Za dve znanje zadostuje. Nezadostna nam sporoča, da je potrebno nekaj spremeniti. Ne bojmo se nezadostnih ocen. Vedno se lahko izboljšajo. Le vzroke zanje je treba najti. Ponavljanje razreda in prešolanje v prilagojen program sta varovalki za otroka, ne njegov poraz. Ne ocenjujmo znanja, to naj naredi učitelj. Ne ocenjujmo učitelja, to naj opravi njegov nadrejeni.
  5. Ne izbirajmo učiteljev za svoje otroke. Ne izbirajmo sošolcev za svoje otroke. IDEALNO OKOLJE, ki bi ga tako radi ustvarili, ne obstaja. Ne doma, ne v šoli, ne v svetu. Presodimo, kdaj naj bomo otrokov glas in kdaj je bolje, če nismo.
  6. Rešujmo OTROKOVE STISKE, ko le-te dosežejo ali presežejo meje otroške duše. Bodimo blizu. Poslušajmo, razbremenimo, sprostimo. Poiščimo pomoč. Sicer pa jih vsakodnevno opremljajmo, da se bodo znali postaviti zase, da bodo zvesti sebi, da bodo samostojni, neodvisni od všečkov na socialnih omrežjih in še kje drugje. Naredimo jih pogumne. Na ulici, na igrišču, v trgovini, na šolskem avtobusu, na prvem taboru, pri spopadanju z računi. Osvojene majhne stiske, bodo zanje velike zmage.
  7. Otroci SO RAZLIČNI. Mogoče bomo pri enem sedeli vseh devet let, pri drugem pa sploh ne bomo vedeli, da hodi v šolo. Vsi pa potrebujejo ljubezen, podporo, opogumljanje in sprejemanje.
  8. ŠOLSKA TORBA – ne dotikajmo se je. Rumena rutica, zvezki, knjige, barvice, športna oprema – pustimo vse pri miru. Zakaj bi otrok odprl torbo, če je njegova mati tako navdušena nad pregledovanjem map, listov in zvezkov… zakaj bi jo nosil od avta do učilnice, če jo zagrabi močna roka starša? Skupaj s pozabljenimi copati, puloverjem in zmečkanim delovnim listom… Pustimo jim njihove stvari, kajti le tako bo počasi šola postajala njihova odgovornost. Naše naj bo zanimanje, naj bo čas, ki ga damo zato, da nam otrok pokaže svoje izdelke, da podeli z nami svoje šolske trenutke, naloge, znanje, uspehe, prigode, radosti in stiske. Doza vsakodnevnih zadolžitev plus spodbujanje dajejo za rezultat samostojnega otroka.
  9. So otroci, ki RADI HODIJO V ŠOLO. Učijo se, blestijo na tekmovanjih, nastopajo na proslavah in s svojimi deklamacijami nas vsakič ganejo do solz. In so otroci, ki ŠOLE NE MARAJO. Tudi zaradi njih imamo pogosto solzne oči. Mogoče šolo zasovražimo tudi starši. To so otroci, za katere je še posebej pomembna oprema za življenje. Naj dobijo osnovno znanje, naj preživijo, naj razvijejo svoja močna področja. Če radi delajo, bodimo brez skrbi. Vsi vemo, da jim ne Trubar, ne kmečki upori, niti delitev rastlinske celice ne bodo koristili na gradbišču, v delavnici ali pod lijakom. Vendar je prav, da gredo skozi to sito. Čeprav bi bilo precej tega potrebno presejati, se jim ne bo zgodilo nič hujšega. Ko se bodo izučili za poklic, bo mogoče cena njihovih storitev večja kot plača tistega, ki je imel same petice. Kajti, ne glede na učne sposobnosti, ne glede na šolske uspehe, na število diplom, bo treba nekega dne živeti samostojno.

Srečno do septembra, ko se ponovno srečamo.

Veseli nas, da ste nam zaupali in nas podpirali v naših prizadevanjih za skupno dobro njih.

Ravanateljica in kolektiv Prve Osnovne šole Slovenj Gradec

(Skupno 228 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost